Počet produktov v košíku
Najväčší distribútor fotografických produktov v Európe

O spoločnosti Focus Nordic

Pár slov o nás

Focus Nordic je najväčší distribútor fotografických produktov v Európe. Náš sortiment zahŕňa mnohé z najsilnejších značiek v oblasti fotoaparátov, optiky a príslušenstva. Navyše ponúkame aj produkty pod našou vlastnou značkou Focus.

Spoločnosť Focus Nordic bola založená v januári 2010 ako dôsledok spojenia spoločností Focus Trading AB, Westheimer A/S a Aronsen A/S. Naša centrála a sklad sa nachádzajú Göteborgu vo Švédsku a naše obchodné pobočky sú v Dánsku, Nórsku, Fínsku, na Islande, v Pobaltských krajinách, Poľsku, Českej republike a na Slovensku. Odhadovaný obrat spoločnosti Focus Nordic je 55 miliónov EUR.

História

Spoločnosť Focus Nordic vznikla zlúčením spoločností Focus Trading AB, Westheimer A/S a Aronsen A/S. Všetky tri spoločnosti boli už pred ich zlúčením 1. januára 2010 pomerne významnými hráčmi na svojich lokálnych trhoch.

Spoločnosť Westheimer A/S bola založená v roku 1955 Paulom Westheimerom, ktorý bol jedným z prvých importérov japonských fotoaparátov do Európy. Hlavnými značkami spoločnosti boli po dobu 50 rokov Canon a Minolta. Množstvo značiek sa následne rapídne rozrástlo, hlavne po tom čo vedenie spoločnosti prevzal syn zakladateľa Mikael Westheimer.

Focus Trading AB založil v roku 1984 Thomas Wernbo. Všetko začalo v meste Mullsjö predajom projekčných obrazoviek, ale množstvo značiek a produktov postupne narastalo a tak bol presun spoločnosti do Göteborgu ďalším prirodzeným krokom.

Spoločnosť Aronsen A/S z Nórska bola založená v roku 1989 Knutom Aronsenom a bola jednou z najznámejších a najtradičnejších spoločností v oblasti Nórskej fotografie už od konca 50 rokov 20. storočia.

Zlúčenie spoločností zahŕňa aj fínsku spoločnosť Focus Image Nordic OY, ktorá je vlastnená všetkými 3 spoločnosťami a bola založená v roku 2007.

V roku 2012 začala spoločnosť Focus Nordic predaj na Islande, v roku 2013 v Pobaltí, v roku 2016 v Poľsku a v roku 2018 v Českej republike a na Slovensku.

Obchodný koncept

Hlavným obchodným princípom spoločnosti je zabezpečiť efektívnu distribúciu tých najlepších dostupných produktov priamo z nášho skladu pre všetkých našich obchodných partnerov v Európe. Vďaka zjednoteniu nákupu pre všetky naše trhy je možné pre našich partnerov vyjednať najlepšie ceny produktov i prepravy.

V rámci našej misie ponúknuť partnerom čo najkomplexnejšiu ponuku produktov máme dnes v portfóliu viac ako 60 rôznych značiek, z ktorých mnohé sú zariadenia ako fotoaparáty, videokamery, objektívy a iná optika. Náš cieľ je charakterizovaný dobre známym duchom osobného odhodlania, kompetentnosti a flexibility.

Business Social Compliance Initiative

Vo Focus Nordic sa aktívne zaoberáme dobrými pracovnými podmienkami a sociálnou zodpovednosťou našich svetových dodávateľov.

Prostredníctvom nášho členstva v Amfori BSCI, podporujeme hodnoty tejto organizácie, ktorá zabezpečuje, aby dodávatelia rešpektovali ľudské práva a riadili sa platnou legislatívou a reguláciami.

Pre nás ako dovozcu a distribútora je veľmi dôležité, aby boli nami zastúpené produkty vyrábané eticky a zodpovedne, a to zo sociálneho i ekologického hľadiska. Vďaka spolupráci s BSCI máme výrazne silnejšiu pozíciu na určenie podmienok pre našich dodávateľov. Iniciatíva BSCI je spolupráca európskych spoločností z viacerých oblastí priemyslu, ktorá presadzuje spoločné hodnoty a ciele zamerané na zlepšenie pracovných podmienok a sociálnej situácie členských spoločností. V súčasnosti je do tejto iniciatívy zapojených už viac ako 700 spoločností, ktoré rešpektujú a dodržiavajú tieto stanovené pravidlá a ciele.

Ochrana životného prostredia

Focus Nordic je členom organizácií zameraných na zber a recykláciu elektronických zariadení a batérií. (Viac informácií o týchto spoločnostiach nájdete v odkazoch nižšie.)

Okrem toho aktívne pracujeme na obmedzení spotreby papiera a nepotrebných obalových materiálov. Príkladom je stále častejšie zasielanie dokumentov, ako sú faktúry či ponuky, výhradne elektronickou formou. Pracovníci nášho skladu tiež pracujú na minimalizácii nepotrebných obalov všade tam, kde to je možné a pre ochranu tovaru používajú papier namiesto plastov.

E-commerce

Focus Nordic patrí od začiatku k inovátorom nášho odvetvia, dôkazom čoho je aj fakt, že naši zákazníci môžu objednávať tovar online už od roku 2003. Naši registrovaní zákazníci vo všetkých krajinách majú prístup do nášho e-shopu, kde majú k dispozícii celý produktový katalóg, ceny, stavy skladu a samozrejme tu môžu aj zadávať objednávky. Tento systém sme v roku 2018 posunuli o ďalší krok vpred vďaka nanovo vyvinutej webové platforme, ktorá prácu zákazníkom ešte viac zjednodušuje a prináša nové funkcie.

Nové technológie ako EDI nám umožňujú lepšiu integráciu so systémami zákazníkov, dodávateľov a ďalších partnerov a napomáhajú celkovému zefektívneniu a zjednodušeniu spolupráce a úspore papiera a administratívy.